První body do žebříčku UCI pro Tufo Pardus Prostějov

19.7.2020

Sezóna se navrátila k závodnímu tempu a program je tak našlapaný, že tento týden startoval elitní tým jak na domácí akci, tak v zahraničí, kde se v nabité konkurenci prosadili Daniel Babor a Tomáš Bárta. Na domácí půdě odstartoval Český pohár na silnici ŠKODA Cup 2020, v Polsku pak závodníci absolvovali etapový závod Dookola Mazowsza a jednorázovku Puchar MON, přičemž oba závody jsou zařazeny do mezinárodního kalendáře UCI. 

První body do žebříčku UCI pro Tufo Pardus Prostějov

Do Polska se vydala šestice závodníků Tomáš Bárta, Daniel Babor, Karel Tyrpekl, Bruno Stoček, Filip Řeha a René Smékal s těmi nejvyššími ambicemi, vzhledem k rovinatému profilu závodů a sprinterským schopnostem zejména Daniela Babora.

Úvodní etapa Dookola Mazowsza začala velmi smolně. Přibližně třicet kilometrů před jejím cílem nerespektoval motorkář zákaz vjezdu na trasu závodu, střetnul se s vozem signalizujícím konec závodu a musel být letecky transportován do nemocnice. Jelikož se závod jel na okruhu a po incidentu nebylo možné úsekem projet, etapa byla anulována. 

Druhý den byla na programu pouze 2,9 kilometrů měřící individuální časovka, ve které se nejvýše umístil Tomáš Bárta, který na 74. příčce na vítěze ztratil deset vteřin. 

Po dlouhé době jsme závodili v závodě UCI, který ale bohužel nezačal příliš pozitivně. Také od časovky jsem čekal víc, ta nám moc nevyšla,“ komentoval vstup do závodu sportovní ředitel Michal Mráček.

Chuť si ale závodníci spravili hned ve třetí etapě. V ní se na čele až do cíle udržela trojice závodníků, která si vybudovala náskok před pelotonem a bylo jasné, že z ní vzejde vítěz. Tím se později stal taktéž český závodník, nicméně z týmu Elkov Kasper, konkrétně Michael Kukrle. Za touto trojicí ale po vynikajícím týmovém výkonu dospurtoval druhý z pelotonu Daniel Babor a obsadil tak velmi dobré páté místo v etapě. Závěrečný den také zaznamenal umístění v top ten, když skončil devátý. Celkovým vítězem závodu se stal Michael Kukrle, nejvýše postaveným závodníkem v celkovém pořadí byl z Prostějova Tomáš Bárta na 71. příčce. 

Profil etap byl pro nás příznivý, chtěli jsme se pokusit připravit co nejlepší pozici pro Dana Babora, který je v koncovce nejsilnější, a udělat dobrý výsledek. Z mého pohledu se to vcelku podařilo, kluci nechali v každé etapě maximum a jsme na dobré cestě,“ říká Mráček. 

Největší úspěch však prostějovští zaznamenali na samotný závěr svého vystoupení v Polsku. Dosáhli na body do žebříčku UCI v jednorázovém závodě Puchar MON (UCI 1.2). V něm po 149 kilometrech vybojoval Dan Babor v hromadném dojezdu 8. místo, Tomáš Bárta pak skončil jen o dvě příčky za ním a uzavřel tak první desítku. 

Svou spokojenost tak nakonec netajil ani sportovní ředitel: „Celkově jsem s vystoupením kluků velmi spokojen. Musíme si uvědomit, že nejstaršímu z našich závodníků je teprve 21 let a tři ze šesti kluků jsou v elitní kategorii prvním rokem. Už se těšíme na další starty, návrat do sezóny se vyvedl.

Část týmu, konkrétně Marek Dolníček, Maxim Müller a Jakub Hník se pak v sobotu postavila na start prvního Českého poháru na silnici. Ten ale pro Jakuba dopadl velmi smolně, když se připletl do pádu a byl převezen do nemocnice, kde se naštěstí žádné vážnější zranění nepotvrdilo. Defekt pak stihnul Marka Dolníčka a závod nedokončil ani Max Müller, který je v elitní teprve kategorii prvním rokem.